Chcesz zacząć przygodę z zumbą? Poznaj zalety tych ćwiczeń

/
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Zumba od lat podbija serca wielu Polek. Jej wielka „kariera” rozpoczęła się w latach 90’, kiedy to znany choreograf Alberto „Beto” Perez stworzył ją pod wpływem improwizacji. Obecnie podczas zumby spala kalorie około 15 milionów osób na całym świecie. Czemu zumba stała się tak popularna i jakie daje nam korzyści?

Zumba – alternatywa dla aerobiku

Zumba stała się bardziej popularna niż sam aerobik. Wiele klubów fitness wprowadziło ją do harmonogramu zajęć grupowych i cieszy się nadal ogromną popularnością. Wszystko dzięki ciekawym układom tanecznym, które łączą wiele rodzajów tańców, a także ćwiczenia wzięte prosto z aerobiku. Jeśli obecnie nie możesz zapisać się na zajęcia zumby nic straconego! Na fali jej popularności powstała również bardzo ciekawa gra „Zumba Fitness”, dostępna na konsolę Play Station 3 oraz Xbox 360. Możesz nabyć również płyty DVD z nagranymi choreografiami dla osób o różnym stopniu trudności.

Zumba jest nadal ogromnym fenomenem, ponieważ łączy w sobie aerobik oraz taniec. Przy okazji spalania kalorii na pewno będziesz się świetnie bawić i nawet nie zauważysz, kiedy minie pierwsza godzina ćwiczeń. Podczas jednej sesji zajęć spalisz od 400 do nawet 600 kcal. Wiele uczestniczek zajęć podkreśla, że nie odczuwa wysiłku, ponieważ dobra muzyka i wciągająca choreografia pochłania je bez reszty. Są to więc idealne ćwiczenia dla osób, które nie lubią siłowni, ale chcą zrzucić zbędne kilogramy i wprawić się w dobry nastrój.

Nerdy Otaku – Zum zum zumba Dance song Cover by Noman D Chowdhury

Jakie zalety daje zumba?

Zumba jest idealnym treningiem cardio. W trakcie treningu twój organizm jest w tzw. fat burning zone, to znaczy, że ćwiczysz w przedziale 60/70% tętna maksymalnego. To nie tylko podkręca metabolizm, ale również zwiększa pobór tlenu. Wzmacniasz nie tylko mięśnie, ale także kondycję. Mogą z niej korzystać również osoby z nadwagą lub te, które ze względów zdrowotnych nie mogą utrzymywać wysokiego tętna przez długi czas. W trakcie treningu zumby tętno jest utrzymywane na umiarkowanym poziomie, a co za tym idzie, nie dochodzi do nagłych skoków tętna, które nie są wskazane u osób bardzo otyłych i mających problemy z ciśnieniem. Łatwo również dostosować trudność do własnych możliwości. Zaawansowani mogą zwiększyć tempo lub dla dodatkowego obciążenia dołączyć również ciężarki na nogi i ręce.

Nie trzeba również dodawać, że zumba po prostu się nie nudzi. Istnieje wiele ciekawych choreografii, które również można samodzielnie modyfikować. Bardzo zachęcająca jest również żwawa oraz rytmiczna muzyka, która sama porwie Cię do tańca.

Do zumby nie potrzeba również specjalistycznego sprzętu. Wystarczą sportowe buty oraz wygodny dres. Wiele sklepów prowadzi również sprzedaż wygodnej odzieży do zumby oraz butów do tańca o wyższym podbiciu, co ułatwia treningi i sprawia, że są znacznie przyjemniejsze.

Co ważne, podczas zumby angażujemy praktycznie wszystkie partie mięśni – pracują jednakowo nogi, ręce oraz tułów. Już po kilku tygodniach intensywnych ćwiczeń na pewno zauważysz pierwsze efekty w postaci smuklejszych nóg oraz wcięcia w talii. Poza tym taniec na pewno wyzwoli w tobie kobiecą siłę i seksapil.

A może aquazumba?

Zumbę można trenować również w wodzie! Wiele basenów wprowadziło zajęcia z aquazumby, które będą idealną alternatywą dla osób z nadwagą. Aquazumba sprawdzi się w momencie, kiedy chcesz spalić nieco więcej kalorii – godzina ćwiczeń to aż 800 kcal! Dodatkowo nie odczujesz wysiłku, a stawy będą mniej obciążone. Woda unosi ciało, ale jednocześnie daje opór, taki sam jak w przypadku treningu z obciążnikami. Choreografie wykonywane w wodzie, a także skoki czy obroty są bardziej bezpieczne dla kolan. Wiele kobiet ceni sobie te zajęcia, ponieważ czuje się po nich bardzo lekko. Dodatkowo opór wody sprawia, że sylwetka znacznie szybciej się modeluje.

Fot. Yerson Retamal/Pixabay

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jakie korzyści może przynieść jazda na rowerku stacjonarnym?
/
Jakie korzyści może przynieść jazda na rowerku stacjonarnym?
Trening bez wychodzenia z domu, dopasowany do Twojej kondycji i potrzeb? Jest to możliwe z rowerkiem stacjonarnym. Poznaj korzyści płynące z ćwiczeń na tym urządzeniu.
Skuteczne sposoby na lepsze zapamiętywanie
/
Skuteczne sposoby na lepsze zapamiętywanie
Chcesz umieć skutecznie zapamiętywać informacje? W tym artykule omówiliśmy różne metody. Sprawdź!
W czym tkwi sekret zdrowego snu?
/
W czym tkwi sekret zdrowego snu?
Zdrowy sen poprawia jakość życia. Zobacz, co możesz zrobić, by z przyjemnością przesypiać noce i budzić się jak nowo narodzony!