5 książek motywacyjnych, po które warto sięgnąć

/
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W ostatnich latach książki motywacyjne zaczęły wręcz zalewać księgarnie. Z jednej strony mamy więc w czym wybierać, z drugiej jednak natkniemy się na wiele pozycji, po które zwyczajnie nie warto sięgać. Spisane w formie książki oczywistości nie pomogą nam w realizacji celów czy przezwyciężaniu trudności. Zobacz, jakie książki motywacyjne rzeczywiście warto przeczytać.

Spośród licznych dostępnych obecnie lektur z obszaru psychologii motywacji, wybraliśmy dla Was te, które mogą realnie wpłynąć na zmianę myślenia i nawyków, pomóc lepiej zrozumieć samego siebie oraz wyeliminować szkodliwe przyzwyczajenia. Oto lista 5 książek motywacyjnych, po które warto sięgnąć.

1. Siła nawyku, Charles Duhigg

Charles Duhigg, wielokrotnie nagradzany za swoje prace dziennikarz New York Times, przedstawia nam mechanizm powstawania i działania nawyku, opierając się na badaniach naukowych. Analiza poszczególnych przypadków osób, które radykalnie zmieniły swoje życie, pokazuje, że zmiana jednego, pozornie mało znaczącego nawyku może rozkręcić machinę wielkich, pozytywnych zmian w naszym życiu.

2. Filozofia kaizen, Robert Maurer

Jak mówi stare, chińskie przysłowie: nawet najdłuższa podróż zaczyna się od jednego kroku – podobnie i lektura Roberta Mauera, psychologa z UCLA, pokazuje, że wielkie cele czy zmiany osiąga się poprzez systematyczne, małe kroki. Filozofia kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie to książka, która zachęca do wprowadzania małych zmian w naszej codzienności, aby w konsekwencji zrealizować większe zamierzenia. 

3. Pokonać strach, Robert Mauer, Michelle Gifford

Ponad 500 lat temu Leonardo da Vinci powiedział: „Nie ma większego ani mniejszego władztwa, niż władztwo nad sobą samym” – podobną myśl znajdziemy zarówno w pismach starożytnych filozofów, jak i u współczesnych psychologów. Umiejętność panowania nad sobą i reagowania w świadomy sposób na najróżniejsze życiowe wydarzenia pozwoli Ci wieść zdrowie i satysfakcjonujące życie. Książka Roberta Mauera i Michelle Gifford pokazuje, gdzie leżą podstawy strachu i w jaki sposób zdrowo na niego reagować.

4. Atomowe nawyki, James Clear

To kolejna książka, która skupia się na formowaniu nawyków – i nic dziwnego, w końcu to one w znacznej mierze decydują o efektach naszych działań. Opierając się na naukach kognitywnych, psychologii oraz biologii, James Clear prezentuje sposoby kształtowania nowych, pozytywnych nawyków i eliminowania tych szkodliwych.

Ta lektura, w przeciwieństwie do wielu innych, nie każe Ci skupiać się na celach i szukaniu motywacji – zamiast tego pokazuje, jak zmienić system swojego działania, aby osiągać zamierzone cele oraz jak zorganizować swoje otoczenie tak, aby sprzyjało formowaniu nowych, pozytywnych nawyków.

5. Ego to twój wróg, Ryan Holiday

Na koniec pozycja nie mniej ważna, choć nieco inna niż większość książek dotyczących samorozwoju – bo czy poskramianie własnego ego i umiejętność zachowania pokory w swoich aspiracjach będą pomocne w osiąganiu sukcesów? Okazuje się, że tak!

Ryan Holiday, sięgając po mądrość filozofów, pokazuje, że wrogiem numer 1 każdego z nas jest własne ego. Dowiesz się, jak ego może hamować twoje postępy oraz popychać do klęski. Poskramiając swoje ego, będziesz w stanie lepiej kierować sobą i swoim życiem oraz z łatwością podniesiesz się z każdego upadku. 

Zdj. główne: Thought Catalog/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jakie są sposoby na  leczenie zaburzeń snu oraz leczenie nieszczęśliwej miłości przez psychiatrów online?
/
Jakie są sposoby na leczenie zaburzeń snu oraz leczenie nieszczęśliwej miłości przez psychiatrów online?
Leczenie zaburzeń snu oraz nieszczęśliwej miłości przez psychiatrów online oferuje nowe możliwości dostępu do profesjonalnej pomocy dla osób zmagających się z tymi problemami.
Nawyki, które zabierają Ci czas
/
Nawyki, które zabierają Ci czas
Złe zarządzanie czasem, sieci społecznościowe, perfekcjonizm to tylko niektóre z nawyków, które zabierają czas i generują stres. Zobacz, jakie jeszcze „niewinne” nawyki okradają Cię z czasu!
Miracle morning – jak odmienić swój poranek i życie na lepsze?
/
Miracle morning – jak odmienić swój poranek i życie na lepsze?
Magiczny poranek – czy to w ogóle możliwe i jak go zaaranżować. Sprawdź, czy ta metoda odmieni także Twoje życie!