Pozycjonowanie powinno być dla wszystkich początkujących i zaawansowanych przedsiębiorców z branży e-commerce pierwszą inwestycją w lepszą przyszłość.
Niestety niewiele osób jest świadomych tego, jak istotne są wszelkie działania w zakresie optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki Google, przez co wielu z nich decyduje się na płatną reklamę w Google lub innych mediach. Tak naprawdę jednak to właśnie pozycjonowanie sklepów stanowi zdecydowanie najważniejsze narzędzie do walki z niską popularnością danej witryny.
Na czym polega owy proces? Pod sformułowaniem pozycjonowania SEO kryje się szreg wieloetapowych działań, które w efekcie mają doprowadzić wybraną witrynę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Świeżo powstała witryna zazwyczaj podczas pierwszych miesięcy lub nawet lat swojego istnienia w sieci znajduje się aż na samym końcu wyników wyszukiwania, pozycjonowanie Sote ma zupełnie zmienić ten stan rzeczy.
Pozycjonowanie SEO rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu SEO, dzięki któremu wybrana agencja interaktywna może dokładnie zapoznać się z obecnym stanem witryny. W trakcie audytu ocenie podlegają setki różnych parametrów, które mogą w efekcie wpływać na pozycję w wynikach Google. Pozycjonerzy, programiści oraz copywriterzy dzięki przeprowadzeniu audytu mogą przejść do zaprojektowania kampanii i dopasowania strategii fraz kluczowych do wybranej witryny i pracować wedle ściśle ustalonego schematu.
Późniejsze etapy pozycjonowania łączą w sobie działania on-site, które przeprowadza się na stronie poddanej pozycjonowaniu, a także działania off-site, realizowane na witrynach trzecich. Wszystkie działania mają wiele etapów, dlatego dopiero przeprowadzenie ich wszystkich może gwarantować dobre efekty. Warto wiedzieć, że każdy etap jest delikatny, a popełnienie jakiegokolwiek błędu może skutkować nawet wykluczeniem strony z listingu!
Wiemy już zatem czym jest SEO, warto tym samym przybliżyć sobie kwestię osiągniętych w ten sposób skutków. Firma Google do obliczenia pozycji danej witryny w SERP (Search Engine Results Page) używa nowoczesnego i zaawansowanego technicznie algorytmu o ściśle tajnej charakterystyce działania.
Algorytm uzyskuje dane na temat wszystkich ogólnodostępnych witryn w sieci za pomocą robotów Google, znanych także jako Googleboty, które ciągle przeczesują cały internet w poszukiwaniu nowych stron i zmian w ich treści. Zadaniem agencji interaktywnej SEO jest to, aby spełnić wszelkie wymogi algorytmu, mimo jego utajnionej charakterystyki.
Osiągnięcie dobrych skutków w pozycjonowaniu jest trudne, lecz bardzo opłacalne. Spełnienie wszelkich wymogów stawianych przez giganta z Mountain View zapewnia dobrą widoczność w witrynie oraz znacznie większe możliwości dalszego rozwoju firmy. Nie bez znaczenia jest także to, że dzięki pozycjonowaniu stajemy się bardziej profesjonalni i godni zaufania w oczach potencjalnych klientów.
Zdj. główne: merakist/unsplash.com
Pozycjonowanie przeprowadzane w profesjonalny sposób sprawi, że Twoja strona internetowa zyska na widoczności w wyszukiwaniach Google, składa się na to wiele elementów i czynności które warto wykonać aby pozycjonowanie sklepu było skuteczne. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych pozwoli nam na: zwiększenie liczby zamówień w Twoim sklepie, poprawienie wizerunku Twojej firmy lub też zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy, podsumowując jest to jedno z najbardziej korzystnych rozwiązań dla swoje działalności.
Widzę – dla opornych, myślę – hmm coś o mnie 😂 Z początku pomyślałem, że postawienie samej strony to już wielki sukces i wejście do świata biznesu, nie powiem, że nie było mi przykro, gdy zetknąłem się z realiami. Śledząc artykuły branżowe, natknąłem się na jedną agencję, której usługi zapewniły mi pozycjonowanie sklepu https://sxo.pl/pozycjonowanie/, wówczas zapaliło się zielone światło dla myślenia o jakiejkolwiek przyszłości. Nie ma co być koziołek, tylko wziąć się za siebie i pomyśleć jak przystało na przedsiębiorcę. Wszystko jest dla ludzi, dlaczego więc nie ułatwić sobie drogi po sukces?