Artykuł sponsorowany
Praca w roli sprzedawcy z całą pewnością wymaga od kandydatów szeregu umiejętności – nie tylko twardych, ale przede wszystkim miękkich. Jakie konkretnie umiejętności przydadzą się sprzedawcy? Na jakie pozycje w CV zwracają uwagę działy sprzedaży? Dowiesz się z tego artykułu!
Każdy dobry sprzedawca oprócz podstawowych umiejętności twardych takich jak na przykład obsługa kasy fiskalnej, powinien posiadać także szereg innych umiejętności, które pozwolą mu na ciekawsze i przede wszystkim skuteczniejsze sprzedawanie produktów. Jakimi umiejętnościami powinien cechować się dobry sprzedawca?
W pracy sprzedawcy wyjątkowo istotne są umiejętności negocjacji. Silni i pewni siebie komunikatorzy są z reguły świetnymi handlowcami. Ta cecha jest szczególnie ceniona w działach sprzedaży, ponieważ sprawny negocjator skuteczniej przekona klienta do zakupu oraz nie dopuści do jego utraty na rzecz konkurencji.
Pozostając w temacie konkurencji, dobry sprzedawca powinien mieć umiejętności pozwalające na jej analizę. W sprzedaży istotne jest bowiem, aby regularnie prowadzić szczegółową analizę konkurencji, monitorując i oceniając rynek. Dlatego też umiejętność celnego definiowania szans i zagrożeń związanych z rynkiem jest kluczowa w działach sprzedaży.
Równie ważną umiejętnością jest umiejętność planowania. Chodzi tutaj zarówno o planowanie wszelkich procesów związanych ze sklepem, jak i o szczegółowe planowanie lejka sprzedażowego. W skrócie, planowanie to fundamentalna umiejętność leżąca u podstaw sukcesu każdego zespołu do spraw sprzedaży, a profesjonaliści, którzy mają doświadczenie w ustalaniu targetów, rozwijaniu strategii i efektywnym zarządzaniu tymi targetami, zawsze będą cenieni w tej wyjątkowej branży.
Sprzedawać można wiele rzeczy – usługi, produkty codziennego użytku, ubrania, dobra luksusowe… Wymieniać można by bez końca. Dlatego też tak ważne jest, aby sprzedawca miał sporą wiedzę na temat rynku, w którym się obraca. Dzięki temu łatwiej zrozumie zachowania klientów oraz będzie w stanie wyłapać panujące trendy. Taka specjalistyczna wiedza ma więc ogromne znaczenie dla planowania strategii sprzedażowej.
Jeśli marzysz o pracy w sprzedaży i szukasz możliwości zdobycia pierwszego doświadczenia, to z pewnością zainteresuje Cię praca w Żabce.
Fot.: Peggy Cci/pixabay.com