Pozycjonowanie powinno być dla wszystkich początkujących i zaawansowanych przedsiębiorców z branży e-commerce pierwszą inwestycją w lepszą przyszłość.
Niestety niewiele osób jest świadomych tego, jak istotne są wszelkie działania w zakresie optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki Google, przez co wielu z nich decyduje się na płatną reklamę w Google lub innych mediach. Tak naprawdę jednak to właśnie pozycjonowanie sklepów stanowi zdecydowanie najważniejsze narzędzie do walki z niską popularnością danej witryny.
Na czym polega owy proces? Pod sformułowaniem pozycjonowania SEO kryje się szreg wieloetapowych działań, które w efekcie mają doprowadzić wybraną witrynę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Świeżo powstała witryna zazwyczaj podczas pierwszych miesięcy lub nawet lat swojego istnienia w sieci znajduje się aż na samym końcu wyników wyszukiwania, pozycjonowanie Sote ma zupełnie zmienić ten stan rzeczy.
Od czego rozpocząć pozycjonowanie?
Pozycjonowanie SEO rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu SEO, dzięki któremu wybrana agencja interaktywna może dokładnie zapoznać się z obecnym stanem witryny. W trakcie audytu ocenie podlegają setki różnych parametrów, które mogą w efekcie wpływać na pozycję w wynikach Google. Pozycjonerzy, programiści oraz copywriterzy dzięki przeprowadzeniu audytu mogą przejść do zaprojektowania kampanii i dopasowania strategii fraz kluczowych do wybranej witryny i pracować wedle ściśle ustalonego schematu.
Późniejsze etapy pozycjonowania łączą w sobie działania on-site, które przeprowadza się na stronie poddanej pozycjonowaniu, a także działania off-site, realizowane na witrynach trzecich. Wszystkie działania mają wiele etapów, dlatego dopiero przeprowadzenie ich wszystkich może gwarantować dobre efekty. Warto wiedzieć, że każdy etap jest delikatny, a popełnienie jakiegokolwiek błędu może skutkować nawet wykluczeniem strony z listingu!
Efekty końcowe pozycjonowania
Wiemy już zatem czym jest SEO, warto tym samym przybliżyć sobie kwestię osiągniętych w ten sposób skutków. Firma Google do obliczenia pozycji danej witryny w SERP (Search Engine Results Page) używa nowoczesnego i zaawansowanego technicznie algorytmu o ściśle tajnej charakterystyce działania.
Algorytm uzyskuje dane na temat wszystkich ogólnodostępnych witryn w sieci za pomocą robotów Google, znanych także jako Googleboty, które ciągle przeczesują cały internet w poszukiwaniu nowych stron i zmian w ich treści. Zadaniem agencji interaktywnej SEO jest to, aby spełnić wszelkie wymogi algorytmu, mimo jego utajnionej charakterystyki.
Pozycjonowanie sklepów przynosi zawsze wymierne skutki
Osiągnięcie dobrych skutków w pozycjonowaniu jest trudne, lecz bardzo opłacalne. Spełnienie wszelkich wymogów stawianych przez giganta z Mountain View zapewnia dobrą widoczność w witrynie oraz znacznie większe możliwości dalszego rozwoju firmy. Nie bez znaczenia jest także to, że dzięki pozycjonowaniu stajemy się bardziej profesjonalni i godni zaufania w oczach potencjalnych klientów.
Zdj. główne: merakist/unsplash.com